mandag 15. januar 2007

Valg av digitalt læringsmiljø (arbeidskrav 1)

Her skriver du inn hva du har lyst å jobbe med i forbindelse med arbeidskrav 1 (se mer om arbeidskravet her

Ved valg av en digital løsning kan man for eksempel vurdere

- Fronter
- PedIT
- Moodle
- ”Web 2.0 plattformen” (vårens studium i IKT for lærere)
- Allmennlærerutdanningens digitale løsning (høstens studium i IKT for lærere)
- ”Egen løsning”

"Egen løsning" kan være en ”drømmeløsning” der man prøver å sette sammen forskjellige komponenter som man tror vil være bra å bruke i et digitalt læringsmiljø. Her kan man også selvfølgelig velge å kombinere bruk av læringsplattform med mer åpne løsninger. Da vil oppgaven mer dreie seg om å argumentere for fordeler og ulemper rundt den valgte løsning.

Man kan enten vurdere selve teknologien ut fra noen kvalitetskriterier eller man kan vurdere brukernes oppfatninger av teknologien. Man bør uansett forsøke å kartlegge helheten i læringsmiljøet.

Metode:

Man kan for eksempel gjøre en spørreundersøkelse eller en kvalitativ undersøkelse (intervju) med enten lærere eller elever der man kartlegger læringserfaringer/brukererfaringer.

Eller man kan undersøke forskjellige funksjoner ved en digital løsning. Det kan for eksempel være at man vil sammenlikne to digitalte løsninger ut fra noen kvalitetskriterier.

Skriv inn hva du har lyst til å jobbe med.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir vel bra.
Ellers vil jeg gjerne jobbe med Fronter i arbeidskrav 1.

Anonym sa...

Som tema til digitalt læringsmiljø ønsker jeg å arbeide med Fronter.

Anonym sa...

Håper på å lære mye nytt rundt ikt gjennom prosjektene vi skal ha

Anonym sa...

Jeg håper å kunne lære en del nyttig som jeg kan ta med meg tilbake til skolen. Ærlig talt så vet jeg ikke helt hva jeg går til, men det er sikkert lærerikt. Jeg lærte iallfall mye før jul. Det er viktig å kunne bruke ulike programmer,samt ha kunnskap til den pedagogiske biten..

Anonym sa...

Hei! Ettersom Rakkestad nå skal satse på Fronter, så kunne jeg tenke meg å jobbe mer med det.

Anonym sa...

Hei!
Som nevnt etter samling 1 ønsker, av praktiske årsaker, Lasse, Egil, Else-Marie og meg å være på samme gruppe og jobbe med fronter.

Anonym sa...

Jeg kunne tenke meg å jobbe litt med Fronter på det første arbeidskravet, ettersom skolene i Fredrikstad bruker dette aktivt.

Anonym sa...

I forhold til oppgaven rundt digitalt læringsmiljø kunne jeg godt tenke meg å jobbe med fronter.

Anonym sa...

Jeg vil jobbe med Fronter på det første prosjektet.

egilaiwa sa...

Hei
Håper dette kurset vil gi meg nyttig lærdom som jeg kan benytte meg av i en fremtidig lærerjobb.
Av praktiske årsaker ønsker jeg være på samme gruppe som Lasse, Øyvind og Else-Marie. Vi vil jobbe med fronter.
Egil.

Anonym sa...

Fronter er et tema jeg kunne tenkt meg å arbeide med.

Anonym sa...

Ønsker som Øyvind har skrevet å jobbe med fronter sammen med han, Lasse og Egil

Anonym sa...

Jeg håper å lære meg mer om ikt. Det blir spennende.
Jeg vil jobbe med PedIT i arbeidskrav 1.

oj_knut sa...

Som vi snakket om ønsker jeg å jobben med bruk av fronter som et diffrensierings tiltak

Knut Johansen