tirsdag 6. april 2010

Informasjon om arbeidskrav med innlegg på Del og bruk

Når det gjelder arbeidskravet knyttet til innlegg på nettstedet Del og bruk vil jeg gjerne komme med litt mer utfyllende informasjon.

- Et innlegg (skal være 5 slike) er en litt lengre tekst der dere gjør noen selvstendige vurderinger. Minimum 3 setninger.

- En kommentar (skal være 10 slike) er mer en bemerkning. Dere kan for eksempel rose noen som har lagt ut et godt tips med kommentaren: Takk for tipset. Dette kommer godt med i min egen undervisning. En kommentar trenger altså ikke mer enn 1 setning lang.

Dere kan gjerne skrive en felles tekst om hver mappeoppgave som dere har jobbet med. Da lenker dere innlegget på del og bruk opp mot den spesifikke siden på Wikibøker som dere har laget. Siden dette har vært et gruppearbeid vil denne teksten telle som ett innlegg for alle i gruppen selv om dette bare vil utgjøre 1 tekstenhet på del og bruk.

Innleggene inngår ikke i karaktervurderingen. Arbeidskravet er tatt med fordi jeg vil dere skal få erfaring med å spre egne kunnskapsprodukter til andre utenfor klassen. Jeg ønsker også at dere skal delta i faglige diskusjoner med andre utenfor insitusjonen.

Dere trenger ikke dokumentere aktiviteten fordi jeg kan søke opp hva dere har gjort på nettstedet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hvordan skal innlegg og kommetarer dokumenteres?

Rolf K. Baltzersen sa...

Dere trenger ikke dokumentere aktivitet i Ning. Jeg søker opp det dere har skrevet.

Anonym sa...

Flott :)

Men del og bruk samfunnet er det samme som ning?

Anonym sa...

Må et innlegg være starten på en ny diskusjon, eller kan man skrive et innlegg på en diskusjon andre har startet?

Rolf K. Baltzersen sa...

Dere kan selvfølgelig skrive innlegg på en diskusjon som andre har startet.