fredag 14. mars 2008

Ekstern evaluering av nettboken vår

Vi har fått en ekstern evaluering av en aktiv wikibokianer:

Kjempeprosjekt dere har gående her, er bare innom når jeg har tid og dere har virkelig skrevet masse, gode tekster. Som leser ønsker jeg mer flere referanser, spesielt fordi dette er en faglitteratur. Jeg er klar over at dere har antall ord som kriterie for deltagelse, jeg vil likevel på det sterkeste oppfordre dere til å bruke tid på å finne referanser, selv om det er tidkrevende og ikke gir uttelling i mende ord. Spesielt når det er artikkler som er tilgjengelig på nett. For å få virkelig gode tekster referer gjerne også i teksten, ikke bare på slutten av siden. Både til vikisider, og til artikkler oppgitt på slutten av sidene.Det gjør lettere for meg som leser å være med å utvikle teksten. Stole på det som blir sagt, og kunne slå opp i orginalteksten selv dersom jeg ønsker. Det er nesten ikke noe som heter for mange referanser når det er skrevet godt.

Forøvrig,under pedagogisk bruk av wiki hadde det vært fint med en liten lenke til studie deres som har dette som arbeidskrav. Gjerne med en beskrivelser av mål, og tanker til prosessen. For dere er et godt eksempel på akkurat dette.

Ingen kommentarer: